Isnin, 2 September 2013

Jaga Kesihatan Jantung Dengan CoQHealth Plus

Jaga Kesihatan Jantung Dengan CoQHealth Plus

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia,penyakit kardiovaskular (jantung,strok) merupakan pembunuh no 1 rakyat Malaysia, iaitu 2 kali ganda lebih tinggi berbanding kematian disebabkan kanser.menurut perangkaan,sebanyak 37% kematian di Malaysia berpunca dari penyakit ini.


Hal ini sebenarnya boleh diatasi sekiranya rakyat Malaysia mengamalkan gaya hidup sihat dengan mengamalkan diet seimbang,bersenam dengan teratur,tidak merokok dan mengambil suplemen yang penting untuk kesihatan jantung seperti Coenzyme Q10 (CoQ10).jom Jaga Kesihatan Jantung Dengan CoQHealth Plus Shaklee


Apa Itu Coenzyme Q10 dan kepentingannya?

Coenzyme Q10 atau nama ringkasnya CoQ10 adalah sejenis vitamin antioksida larut lemak yang terbentuk secara semulajadi di dalam setiap sel di dalam tubuh kita. CoQ10 bertindak sebagai pencetus tenaga untuk memastikan sel-sel dalam tubuh kekal berfungsi. CoQ10 banyak terdapat dalam organ-organ yang ‘kuat bekerja’ seperti jantung,hati,buah pinggang dan pankreas.proses penghasilan tenaga oleh CoQ10 ini berlaku beribu-ribu kali sesaat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi dengan sempurna.

Berapa kuantiti CoQ10 yang diperlukan oleh badan?

Setiap hari disarankan mengambil 10mg CoQ10.Menurut sumber kajian Journal Food Comp Anal 2001;14(4):409-417, yang disenaraikan di bawah ialah kandungan CoQ10 yang terdapat dalam beberapa jenis makanan :
-1.4mg CoQ10 dalam 85g ayam
-2.6mg CoQ10 dalam 85g daging
-0.8mg CoQ10 dalam 28g kekacang rebus

Oleh itu,mengikut perkiraan,kita perlu makan 0.61kg ayam atau 0.33kg daging sehari untuk dapatkan 10mg CoQ10.adakah anda pasti cukup CoQ10 yang anda ambil sehari? Tambahan pula, keupayaan tubuh untuk menghasilkan CoQ10 akan berkurang seiring dengan peningkatan usia. Selain itu,akibat dari mengamalkan diet yang tidak seimbang,terdedah kepada radikal bebas juga akan mengurangkan lagi paras CoQ10 dalam tubuh.oleh sebab itu,mereka yang tidak menjaga pemakanan terutamanya yang sudah meningkat usia,akan lebih mudah terkena penyakit kardiovaskular(jantung,strok)

Kenapa Perlu CoQHealth Plus?

Jaga Kesihatan Jantung Dengan CoQHealth Plus

Ia mengandungi kesemua proprieteri semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak teh hijau yang didatangkan di dalam kapsul yang mudah larut dalam badan untuk memastikan penyerapan lebih baik.antara kelebihan CoQHealth Plus :
  • menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • mengukuhkan otot-otot jantung
  • membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 dalam darah
  • melancarkan peredaran darah ke seluruh badan
  • membantu dalam pengekalan paras tekanan darah yang sihat dan normal
  • antioksidan yang kuat,juga boleh mengekalkan awet muda(hasil dari kombinasi CoQ10 dengan Vitamin E)
  • Ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang telah dibuktikan dapat membantu menyokong kesihatan lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung(endothelium)

Anda sayang jantung anda? Jom Jaga Kesihatan Jantung Dengan CoQHealth Plus Shaklee. Sesungguhnya mencegah itu lebih baik dari mengubati.cegah ia sebelum terlambat!

Anda boleh dapatkan CoQHealth Plus Shaklee dengan HARGA ISTIMEWA dan BERBALOI-BALOI dari Pesona Mama Manja.


Untuk khidmat konsultasi percuma dan tempahan produk Shaklee sila sms saya di 0194270990/0175501002
@ add saya di FB Sunita Hamid untuk chat secara langsung mengenai produk.

Klik LIKE Fanpage saya Pesona Mama Manja untuk info terkini dan dapatkan harga istimewa dengan diskaun hebat

*Konsultasi percuma hanya untuk pelanggan Pesona Mama Manja sahaja

With Love,
Sunita Hamid
0194270990/0175501002
pesonamamamanja@gmail.com
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh @ mencegah sebarang jenis penyakit


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PesonaMamaManja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...